Je klanten inpakken

Alles. Werkelijk alles zet jij in het werk om jouw klanten tevreden te krijgen en te houden. Vanaf het moment van uitkiezen tot het plaatsen van een bestelling en die bezorgd krijgen.

Kopen, kopen, kopen. We doen tegenwoordig niks anders meer. En al helemaal niet omdat we minder dan ooit de deur uit hoeven om aan te schaffen wat we dolgraag willen hebben. We zijn slechts zoekwoorden en muisklikken van onze favoriete producten verwijderd! Online betalingen en postbezorgers doen vervolgens de rest. En de tijd, natuurlijk. Wanneer je iets hebt aangekocht waar je echt gretig op zit te wachten, verloopt die natuurlijk veel en veel te langzaam.

De processen voor het afwachten moeten zo prettig mogelijk verlopen. En het aanpakken van het pakket uit handen van de bezorger om het vervolgens open te maken eveneens! Voor jou als ondernemer is dit noodzakelijk, omdat iedere teleurstelling van een shopper tegen je kan werken. Negatieve recensies kunnen zich tegen je werken, helemaal wanneer het er meer dan eentje is. Dat wekt wantrouwen bij andere potentiële klanten en voor je het weet krijg je geen bestellingen meer binnen. Hoe voorkom je zo’n doemscenario?

Strakke website

Je maakt jezelf vindbaar en populair wanneer het aan jouw website aan absoluut niks ontbreekt. Maar dan moet je daar wel wat voor doen! Het liefste laat je jouw digitale platform onder handen nemen door een professioneel marketing bureau. Dan hebben we het zowel over de techniek als de inhoud. Gebruiksvriendelijkheid is hier een sleutelwoord.

Echter, jouw aanbod is helemaal aan jou. Zorg door middel van gedegen klantonderzoek dat dit up-to-date is. En volledig! Houd de prijzen in de gaten bij je concurrentie en speel hierop in. En vergeet niet om rond feestdagen en om andere reden actiecampagnes in te gelasten.

Verzendmaterialen

Smijt je producten niet zomaar in een kartonnen omhulsel maar kies voor betrouwbare verzendmaterialen. Zo weet je zeker dat de inhoud heel aankomt bij de ontvanger. Althans, jij hebt er alles aan gedaan om hier zorg voor te dragen. Kies dus voor dik en betrouwbaar verzendmateriaal en een verzendservice die bekend staat als betrouwbaar. Houd er bovendien een voorraadje van dozen en enveloppen op na, zodat je altijd de juiste verpakkingen hebt om je producten mee te kunnen versturen. Zorg bovendien voor opvulmateriaal om de veiligheid van de inhoud van je pakketten te waarborgen.

Herkenbare verpakkingen

Wanneer duidelijk is dat een pakket uit jouw webwinkel komt, wekt dat herkenning op en hopelijk een gevoel van vertrouwen bij klanten die al vaker bij jouw webwinkel hebben besteld. Die herkenbaarheid komt voort uit het feit dat jouw huisstijl en logo op de doos of envelop alom vertegenwoordigd zijn. Voor een extra effect op dit gebied zijn er bedrijven die maar wat graag voor jou je tape bedrukken. Een pakket van jou ontvangen moet immers een feestje zijn!

 

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.