Hoe extra omzet d.m.v. gepersonaliseerde webshop verpakkingen

Webshop eigenaren investeren vaak flink in het binnenhalen van nieuwe klanten. Zo worden online marketing bureaus ingeschakeld om hun SEO en Ads te verbeteren. En schakelen ze een social media marketing bureau in om meer resultaat te behalen uit hun social media kanalen. Echter, laten veel webshop eigenaren hier nog een goede kans liggen. De kans om herhaalaankopen aan te sporen om zo hun omzet te verhogen. In dit blog leggen wij uit hoe je je eigen webshop verpakkingen kunt inzetten om dat te bereiken. 

De kunst van webshop verpakkingen

Grote webshops zoals Coolblue en Zalando maken er al gebruik van, eigen ontworpen webshop verpakkingen. Op het moment dat je een pakketje van een van die webshops ontvangt, herken je het meteen door de verpakking. Hierdoor ziet het gehele huishouden dat er een pakketje is binnengekomen van die webshop. Dit zorgt ervoor dat de positieve herinnering van van een goed product ontvangen, wordt gekoppeld aan de webshop. Die positieve herinnering verhoogd de kans van een herhaalaankoop en dan heb je de investering van een zelf ontworpen webshopverpakking al terugverdient. 

Mogelijkheden verpakkingen

Is de huisstijl voor jouw merk zeer belangrijk? Dan is dit je kans om deze ook door te trekken op jouw verpakkingen. Je kunt je eigen webshop verpakkingen laten ontwerpen en hierdoor herkent de klant bij ontvanging waarvan het pakketje is. Doordat de Nederlandse consument massaal online bestelt, is dat niet altijd even eenvoudig. Daarnaast is dit ook de kans om de consument te bedanken voor hun aankoop. Je kunt je klanten nog eens extra aansporen op een herhaalaankoop door ze een exclusieve kortingscode te geven. Dit zijn allemaal factoren die meespelen in het aanmoedigen van die herhaalaankoop. 

Goed voor het milieu

Iedereen kent deze situatie wel. Je bestelt een klein product en je ontvangt thuis een hele grote kartonnen doos. Deze onnodig grote doos is veels te onhandig en wil je eigenlijk zo snel mogelijk je huis uit hebben. Deze situatie had voorkomen kunnen worden. Door te kiezen voor webshop verpakkingen op maat, passen jouw producten precies in hun doos. Dit voorkomt dat jij overbodig opvulmateriaal nodig hebt voor iedere bestelling. Daarnaast is het ook beter voor het milieu aangezien er minder karton en opvulmateriaal nodig zijn. 

Hopelijk hebben we je door middel van dit blog meer inzicht in kunnen geven in welke factor webshop verpakkingen kunnen spelen in het verhogen van je omzet. 

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.